6-åring in da house!

Ja då har halva dagen försvunnit...
Middagen, en fusk moussaka utan aborgine, har avnjutits, en liten middagslur har hunnits med och köket har blivit städat. Vilket fint kök vi har när man kan se hur det ska se ut!
Maken N har klippt grässet och minsta flickan N är hos kompis och leker. Så lungt det är här när man inte har en otroligt pratglad och social liten 6-åring, som vill ha ens uppmärksamhet hela tiden. Vare sig man sitter på toa eller läser tidningen.
- Vill du höra en sång mamma?
-Mmm, fast jag vill gärna läsa tidningen...
-Men det är en jättebra sång.
- Ja, sjung då, jag lyssnar.
- Men titta på mej!
- Men snälla N, jag HÖR dej!
- Men kolla när jag gör en volt på studsmattan! Jag kan ännu högre nu!
- Men snälla N! Sjung nu då och gör volten! Jag tittar!
Varpå lilldamen voltar så man sätter kaffet i halsgropen och sjunger för högan sky. Sen är hon nöjd.
Vilken tur att man inte sätter en massa jobbiga spår i henne :"Min mamma vill aldrig lyssna på mej och hon SER mig dessutom inte".
När hon är klar på studsmattan kommer hon springade med sina solrosor, sådda från frön på dagis, och vill ha hjälp.
- Mamma, kan vi plantera dom här nu?
Sekunden efter är halva köksgolvet täckt av blomjord.
- Ojdå...
Då biter man sig i tungan och krystar fram ett leende... Lilla N hämtar dammsugaren och dammsuger köksgolvet för andra gången idag. När hon är färdig studsar hon ut på studsmattan och sjunger för alla grannarna.
Med en 6-åring i huset är det aldrig händelselöst...

Kommentarer
Postat av: Sagomamma

Hahahaahahaa!
Ser det framför mig!

2008-05-04 @ 17:48:22
URL: http://www.sagomamma.blogg.se
Postat av: Jenny

SÖTunge!!

2008-05-04 @ 18:21:27
Postat av: Herr N

Been there, done that. Doing it tomorrow ;)

2008-05-04 @ 19:32:32
URL: http://chif3n.blogg.se
Postat av: Igelkotten

Vilken klockren beskrivning av en 6-åring...*skrattar* Här hemma slåss dessutom den snart 6-åriga damen med uppmärksamheten mot sin 3-åriga lillasyster som även hon har en förmåga att prata sår i öronen på sina föräldrar. Din blogg verkar lite intressant, om det ok så länkar jag gärna till dig?

2008-05-05 @ 09:49:36
URL: http://igelkotten.wordpress.com
Postat av: Anki

Självklart Igelkotten!
Jo då, med en 6-åring, som dessutom är minstingen, i huset så vet man att man lever. Och hur underbart det är att leva!

2008-05-05 @ 11:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0