Barbie & muffins...

Jaha... Maken N och flickorna åkte på cirkus, och jag och sonen A stannade hemma. Skönt! Kände inte alls för att titta på hästar och gummimänniskor... Helt plötsligt flög det över mig, den där känslan som är så skön, energin!
Satte igång och började städa flickornas rum som knappt syntes för alla Barbies och Polly Pocket dockor som låg ÖVERALLT!
Fast jag har kommit på ett sånt bra system för denna sortens oordning. Man samlar helt sonika ihop allting i en hög/ett berg i mitten av rummet, och arbetar sig sedan utåt. Oj nu kan man till och med se golvet! Plus att man behöver inte tassa på tå när man ska in och prata med sitt barn... om man nu hittar henne där under alla Barbies.

Sen kommer så klart sonen och talar om att de har ju friluftsdag i morgon. Matsäck ska med.
Just det, och han önskade pannkakor och en kanelbulle. Det visste jag ju egentligen...
Det var bara att ställa sig och vispa smet, steka 6 pannkakor (en blev uppäten direkt), och smälla ihop lite chokladmuffins. Han kunde avstå sin kanelbulle, sa han.
Goda blev de också! Och helt plötsligt var jag världens bästa mamma, för "hur många kommer ha med sig nybakta muffins i sin matsäck?"
Tja jag känner mig faktiskt otroligt nöjd...

Kommentarer
Postat av: Sagomamma

Åh, kom hit med ett par chokladmuffins!!!!!!!!

2008-05-08 @ 21:45:38
URL: http://sagomamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0