Kreativa lördag!

Oj vilken dag det har varit!
Började med att jag och maken N fick sova till tjugo i tio (!), varpå N fäller en kommentar om att "han sovit för länge"...  Kära nån, jag njöt av att inte ha behövt gå upp! Jaja, därefter satte den kreativa lördagen igång.
Som jag trodde, N gick ut i husvagnen och jag fick sköta köket och det som "behövdes" fixas där.
Ut och mäta, såga, måla brädor som förvandlades till sektionsavdelare ovanför köksskåpen. Så fint så fint, tyckte jag ända till kära syster kom med barnen. "Det ser ut som att ni har tänkt fästa något där, det ser ofärdigt ut"...
VA?! Mina fina sektionsavdelare! (Fast jag håller med henne, det SER ut som att något saknas)...
Så... det blir någon slags täckskiva där.

Sen har hon mage att säga: "Fyll inte utrymmet bara med en massa skit, kopparkittlar och sånt. Det blir för mycket mormor över det". Men allvarligt, hur många kopparkittlar äger jag?! Och jag vet att jag är expert på att fylla diverse ställen med "plock", men att tro att jag skulle börja samla på kopparkrafs också... Skönt när någon är ärlig mot en och inte bara låter en hållas, för DÅ hade jag kanske haft massor av krus och kittlar överallt! Tack kära syster!
I vilket fall som helst så är jag och maken N OOOTROLIGT nöjda med vår dag! Vi kan inte sluta berömma den andre om hur duktig han/hon har varit, och hur mycket vi har fått gjort. Kanske inte en massa tvungna måsten, utan bara frivilliga måsten...

Hoppas barnen somnar tidigt ikväll så att jag kan bänka mej framför tv:n, fast det är nog inga bekymmer när dom har varit ute hela dagen. Det nyttiga smittar av sig, för dom har minsann städat och pyntat i den fallfärdiga lekstugan. Och har de inte suttit där inne och fikat så har de varit på studsmattan. Man fattade inte när man var barn varför vuxna inte ville tillbringa timmar på Tomelilla sommarlands studsmattor, men NU förstår jag! Oj oj så många vilande muskler som används, och vilken träningsvärk man får...

Nä nu är det dusch, natta barn och sen soffan! Det har jag gjort mig förtjänt av!

Kommentarer
Postat av: Sagomamma

En idé. Snälla, snälla ta ett foto på dina "sektionsavdelare" och lägg ut så jag får visa J, modeprofeten.

2008-05-03 @ 21:16:18
URL: http://www.sagomamma.blogg.se
Postat av: Anki

Klart!

2008-05-03 @ 21:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0