Midsommarångest... :(

Amen skärpning nu Anki!
Jag vet inte vad jag ska skylla på denna gången... tidsbrist? Låter det bra? Ok, jag har inte tid att blogga...

Fast nu kände jag att jag var tvungen att skriva av mej lite...
Har för fasen sån ångest över midsommar...

För mig är midsommarafton precis lika viktigt som julafton. Vet inte varför, men jag tycker att det ska firas med samma entusiasm som julen. Jag ÄLSKAR midsommar!
(Fast julen är snäppet värre... Fråga min man som tycker det är jobbigt med julmusik i september...)
Jag äter inte sill och sånt, men korv, potatis och gräddfil är en lika kulinarisk rätt, som sillen... tror jag... om inte godare.

Men nu till varför jag har ångest... Varje midsommar ställer vi till med fest. Såklart!
Och det brukar vara min familj, min syster och hennes familj och mamma med man. Plus en massa andra vänner som man känner att man vill vara tillsammans med.
Men... i år jobbar mamma. Och vi kommer hem från Rhodos ett och ett halvt dygn innan midsommarafton.

Hur fasen går det ihop med förberedelser av en fest?!
Usch, jag vill inte att vi ska sitta själva på midsommarafton... :(
Vi kan säkert ha det hur mysigt som helst, vår familj och min systers, men det blir inte samma sak...

Så är det någon som känner sig manade att bjuda in fyra (fantastiskt trevliga) vuxna och deras fem (underbara) barn, så hör av er! :)
Vi är två rökare (en av dem är dessutom en ypperlig dansare), en blivande socionom (som också dansar makalöst bra), en muskelbyggare (nu blir svågern stolt), fyra sprattliga, en cool tolvåring.
Låter som en kontaktannons...
Men tänk vad trevligt det kunde vara att förgylla midsommarn med detta klientelet... ;)

Hör av er, ni som saknar denna underhållningen på festen...






Kommentarer
Postat av: Anonym

Och den andra rökaren är en fruktansvärt snygg basist. Det glömde du säga...

2009-04-13 @ 18:37:54
Postat av: jen.

hade vi haft plats å en trädgård hade ni gärna fått komma.. jävla lght..

2009-04-13 @ 19:44:08
URL: http://javlaskitliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ni är alltid välkomna till kollektivet hela bunken! Till midsommar har vi förhoppningsvis även en helt EGEN trädgård. :)

2009-04-13 @ 21:05:32
Postat av: Carro

Ehhh, alltså jag som skrev förra inlägget. Namnet föll visst bort. Funderade på att låta dig fundera ett tag på vilket det mystiska kollektivet är... :D

2009-04-13 @ 21:06:52
URL: http://carraa.blogspot.com
Postat av: Gitsan

Synd min vän att jag ska jobba men jag håller tummarna på att du kommer dit du vill ;) ;) ;)

2009-04-15 @ 14:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0