Olämpliga ställen att "ragga" på...

Då har jag och Stora A tillbringat två och en halv timme på vårdcentralen...
Med feber och en öm hals placerade vi oss bland två andra barnfamiljer och 20 pensionärer...
Alla tänkte nog som vi och tog det säkra före det osäkra. Inte kul att tillbringa lediga dagar uppe på akuten med ännu längre väntetider...

In till läkaren, kolla i öron och hals, känna lite på halsen och sen in för att ta halsprov. INTE Stora A:s favorit!
Han hade hellre amputerat en fot än att ta halsprov. Sen ska vi inte prata om hur han känner inför att ta penicillin...

Halsprovet gick bra. Han klöktes lite, men det var lungt sa han.
Placeras utanför provtagningsrummet för att invänta resultatet.
Där sitter även en kille i 35-års åldern. Och han börjar vara "social"...

Men fan, fattar inte vissa!? Jag sitter på vårdcentralen för att jag mår kasst, inte för att jag tycker det är så jäkla roande!
Jag skiter väl i om han ska jobba 6 dagar i sträck. Och de dumma kommentarerna om att Stora A:s hosta beror på tjuvrökning.
- Tror faktiskt inte man får feber av rökning... sa jag trevligt och log lite besvärat.
- Nä det förståss, säger han då, men det låter som den (hostan) sitter långt ner...

Men snälla nån! Det är ju därför vi sitter där, för helsike!!
Jag vill varken vara trevlig, prata eller skämta med nån idiot som jag träffar hos läkaren. Då går jag ut och dansar om jag ska träffa nötter som försöker "charma". Då har jag dessutom inte mina barn med mig.

Jaja, han ville kanske bara vara snäll, eller så var han orolig för sitt resultat som han kanske väntade på.
Det första "skämtet" han kläckte ur sig var nämligen:
- Nä HIV vill jag inte ha en gång till. följt att ett krystat skratt...

Och jag log. Korkad som jag är. Han fick väl vatten på sin kvarn då kan jag tänka...

Ikväll blir det en lugn valborg. Feber, pyjamas, och "Hjälp, jag är med i en japansk Tv-show".
Barnen tycker det är kul. Och jag tycker det är en mysig stund i soffan med familjen...
Trevlig kväll på er! Och tänk på; börja inte ströprata med folk på "olämpliga" ställen... om ni inte är berusade...
Det är enklare att handskas med då.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Krya på dig!

2009-04-30 @ 13:17:25
Postat av: annika

Klart han tog sin chans med en sån goooding framför ögonen!

2009-04-30 @ 21:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0