Mördarfår...

Stora pojken A är hemma för feber... Vaknade i söndags efter festen med 40 grader... Och ingen röst har han heller...
Nu är det så här med mina barn, och med mig själv också för den delen, att vi kan verkligen inte sova när vi har feber.
Kroppen känns obehaglig, och huvudet kan inte slappna av. Sen pratar de så fort hela tiden också. Liksom feberhallucinerar.
Igår kväll var en sådan kväll när Stora pojken A inte kunde sova. Trots att han de här dagarna ligger inne hos Stora flickan N i våningsängen så var han "rädd".

Klockan 22.30 utspelades följande:
- Men snälla A, sov nu! Sluta ligg här och tragga, du kommer väcka allihopa. fräser jag trött som bara den.
- Men N:s klädhängare ser ut som ett får. svarar han.
- Ok, men vad skulle ett får kunna göra med dej då? frågar jag ÄNNU surare.
- Döda mej kanske?! kränger han tillbaka, och tittar på mej som att jag var den mest korkade person han mött.
- A! Nu får du sluta! Får dödar inga personer! vid detta laget nästan kokar jag!
- Men det är ju inte så att fåret är obeväpnat!! fräser A tillbaka.

Jag inser då att han verkligen SER ett beväpnat får. Stora flickan N:s klädhängare med morgonrock har förvandlats till ett mördardjur. Och jag fattar, i hans ögon, ingenting!

Allt slutade med att han fick gå in i sin egen säng. Och imorse vaknade ha i Stora N:s överslaf igen...
Inte konstigt man är trött idag... 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åhhhh! Dessa jäkla får alltså! Hoppas att han kryar på sig snart! Saknar dig i skolan!

2009-02-03 @ 13:25:06
URL: http://lillanovak.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag VET hur det är att se onda djur i klädhängare, kan fortfarande minnas hur rädd jag kunde bli som barn :( HUU.. Stackars A som har feberyra! Jobbiga sjukor som går nu :( Krya-på-kram

2009-02-03 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0