Sjukt samvete...

Det här med dåligt samvete...
Tredje dagen jag ligger fullkomligt utslagen. Genomförkyld och matt.
Vaknar tidigt tidigt bara för att vara tvungen att ta Ipren för att kunna fortsätta sova, då huvudet känns som att det ska sprängas när som helst. Har ätit lite fler Ipren de här dagarna än vad som rekommenderas, men jag hade fan inte klarat det annars... Kan fan inte ens sova...

Maken har fått köra pojken till skolan de här dagarna. Och jag får dåligt samvete för att jag inte tillför huset/familjen något...
Men jag har verkligen inte varit förmögen till det!
Så frågar man Maken om "allt är ok", och får till svar "att det är det".
Ändå tycker jag mig höra något dolt i hans röstläge... Som att "jag är trött på att ta allt själv, att sköta om dig, att dalta"...
Men det är kanske jag som förvränger allt? Förmodligen...
Men det är ju hemskt att man efter 13 år inte litar mer på det som sägs, att man gör sina egna tolkningar...
JAG tyckte ju synd om honom när han var sjuk, och jag tog utan att gnälla allt i hemmet när han "bodde" på soffan, så varför skulle det inte vara så nu? Klart han tycker synd om sin älskade fru...
Det är nog bara influensan som spelar mig och mitt samvete ett spratt...

Kommentarer
Postat av: Nicke

Min älskade!

Det är helt ok att vara sjuk, och du får vara sjuk så länge din kropp behöver det. Det är ok!!! Jag har inga dolda meningar i meningen: DET ÄR DET! Inte mer än att jag älskar dig, fast det vet du ju redan. Igår, idag och i morgon. Men jag tycker inte tycka synd om dig om du ligger och flåsar i soffan, förvirrad av feber när du kollar på Lets dance. För det ÄR inte kul. Finns ingenting i Lets dance som är roligt. Inte ens den högra av bögarna som snackar taskig svenska med engelsk brytning. Det enda som är kul med Lets dance är att du gillar det. Och det gillar jag.

2009-02-13 @ 10:34:39
URL: http://chif3n.blogspot.com/
Postat av: Sara

Stumpelisan där!! Det är ditt dåliga samvete som talar, INTE maken N... Tillåt dig vara sjuk till du blir frisk! Kram fina Annika och jätte bra LOV önskar jag er. Skaka rumpan lungt till Let´s dance.. bara så inte febern stiger! hihi

2009-02-13 @ 21:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0