Home sweet home!

Aaah... skönt att vara tillbaka!
Helt plötsligt känner jag hur inspirationen över att skriva bara flödar!

Har varit en späckad vecka känns det som...
I skolan har det varit mycket arbete. Hemma har varit en sån vecka där Maken har jobbat eftermiddag, så från att jag kommit hem till barnens gonatt har jag varit själv. Rätt tuffa veckor... Mycket ska göras; läxor, kvällsmat, dusch, egna läxor, på få kvällstimmar. Beundrar alla ensamstående!

I torsdags ringde Maken till mig på mobilen när jag var i skolan. Han var tvungen att åka till akuten med Lilla N.
Hon hade trillat på förskolan och slagit upp hakan. Läkarna ville sy, men då fick hon panik!
Inte av allt blod, som hon hade fyllt både klänning och overall med, utan bara vid tanken på att sy! Så det blev till att limma och tejpa ihop den lilla hakan. Hoppas det inte blir nått ärr...

I fredags fick vi avliva vår ena katt. Vi tog hand om två katter från en familj som inte kunde ha dem kvar...
Det var bara det att honan var så präglad av sin förra matte och saknade henne så mycket, så i protest kissade hon ner hela huset. SÅÅ mycket kläder och skor vi har fått slänga!
Så det enda rätta var att avliva henne... Det är svårt att tycka om någon som bara förstör, och har en katt väl börjat kissa inomhus är det rätt svårt att vänja dem av vid det...

Fast vi kommer allt att sakna henne, lilla Grållan... Sov gott!

Kommentarer
Postat av: helene

hur kan man avliva någon som pinkar inne?

kunde ni inte höra om någon ville ha henne...

har en handikappad son som gör likadant

2009-01-23 @ 12:36:07
Postat av: Anki

Hmm... Jag är helt övertygad om att även en katt kan bli deprimerad. Behöva lämna sin matte som har varit med från förlossningen, blivit präglad av denne osv...

Och så var det tyvärr i detta fallet...

Och om vi skulle lämna henne vidare, hade vi såklart varit tvungna att informera den nya familjen om att hon kissar inne... Tror du på allvar att någon hade velat ta emot henne?

Sen att du drar likheten med din son... tja... jag har inget att säga om det...

2009-01-23 @ 20:20:26
Postat av: Kent

Haha! Om din handikappade son springer runt och kissar i andras hus begår han ju en olaglig handling! Skulle också gjort som Anki, och avlivat katten istället för att hon (katten i detta fall) skulle må dåligt.

2009-01-23 @ 20:26:41
Postat av: Macke

hur kan man avliva någon som pinkar inne?

kunde ni inte höra om någon ville ha henne...

har en handikappad son som gör likadant



Då kommer då jag och sär skriver lite här...

Syntax fel i frågeställningen.

Avlivar din innepinkande son katter?

Eller hör din son om någon vill ha henne? En död katt?



2009-01-23 @ 21:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0