Så var det 2009...

Nyårsaftonen avnjöts med god mat (alldeles för mycket att äta under för få timmar), 1 glas vin och massor av läsk...
På plats fanns goda vänner och deras barn. Kvällen var väldigt lyckad, och alla somnade gott vid halv 1...

Jag tillhör då inte de människorna som avlägger nyårslöften, tror att jag har för dålig karaktär...
Men jag har däremot ÖNSKNINGAR...

- Jag önskar att jag blir en ännu bättre människa... Både som mamma, fru och vän...
- Jag önskar att jag den 5/6 är en väl förberedd, nyutbildad behandlingspedagog som klarar av att förtjäna min nya titel  väl!
- Jag önskar att mitt och makens nya drömprojekt om en utbyggnad av hallen blir verklighet.
- Jag önskar att Lilla N:s skolstart blir underbart ljuvligt positivt!
- Jag önskar att alla mina kära får vara friska...

Känns enklare med önskningar på nåt sätt... Då behöver jag inte förklara varför jag inte har gått ner de där 10 kg i vikt, eller varför jag fortfarande röker osv...
Men jag ÖNSKAR (i hemlighet) att 10 kg bara "försvinner" och att jag ska bli lite mer motiverad att sluta röka...
Men det har man ju önskat i minst 5 år i rad nu... Har blivit lite av en tradition... 

Så jag följer traditionen i år också; I kväll degar jag i soffan med film, chips och läsk!
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0