Poolträning...

Varför betalar man (inte jag dock) dyra pengar för att gå på gym?
Man kan bara tillbringa en dag i vår trädgård för att vakna upp dagen efter med träningsvärk i hela kroppen.

I slutet av sommaren, tidig höst, så stod vår pool fortfarande otömd... Dålig planering, jag vet...
Och sen kom vintern... och bottenfrös hela schabraket.
Men igår fick jag nog!
Utrustad med stövlar, mössa, spade och två av barnen skred jag till verket.
Hoppade ner i poolen och började hacka febrilt för att orsaka en enda spricka... Tänkte att det skulle bli som på sjöarna i filmerna där folk går igenom isen.
Och se på sjutton, det funkade!
Så fort första sprickan var fixad, så hoppade jag och Pojken A & Lilla N runt på isen för att "fixa" fler bristningar.
Som vi skrattade! För så himla enkelt var det inte...
10 cm tjock is, och under den10 cm grumligt vatten. Dessutom en helsikes massa leksaker som diverse barn roat sig med att kasta i.
Som klumpiga Bambisar på hal is, kasade vi rundor. Höll oss i kanten för att inte trilla, men en halvtimme in i leken trillade första man, Lilla N.
Men hon studsade snabbt upp igen, och fortsatte...
Isblocken som blev lyftes över kanten och blev liggandes på gräset.
HJÄLP vad is är tungt!! Så nu ser det ut som att det har gått sönder en JÄTTE glasvas i vår trädgård...
Maken N kom ut och hjälpte till med det sista, som var att få upp den tömda poolen över studsmattan.

Upp på altanen, klädde av oss allt blött, in och fixade det sista med köttgrytan, tvättade de blöta kläderna, ut och städade bilen, för att sen slänga mig i soffan... Funderade över varför jag var så seg vid klockan halv nio, men insåg att dagen hade innehållt en hel del uttröttande aktiviteter.
Somnade som en gris, och vaknade i morse med värk i muskler jag inte visste att jag hade.
Så jag tror att jag klarar mig ett tag till utan gymkort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0