Passa dig för morsan!!

Jag blir så arg!
Vissa vuxna behandlar som... jag vet inte vad!
Igår var Lilla N hos Kusin S och lekte. Kusinerna bor i lägenhet, så de har en sån där mysig gård där barnen kan leka.
Där kan Lilla N och Kusin S spendera timmar... De fixar och donar, och ser hela gården som sin lekplats. Det klappas hundar som går förbi och hälsas på trevliga grannar som man kan sjunga en trudelutt för.

Igår var de som vanligt ute och lekte, och en buske (inte någons kära rabatt) med vita blommor föll offer för deras lek.
När de har blockat 3-4 små blommor kommer det ut en rasande gubbe och hytter med fingret och fy fy fy:ar åt dem, följt av en högljudd, rasande, ickesvensk ramsa. Sen går han upp i trappan igen, men stannar till i fönstret i trapphuset och hytter med fingret lite till.

Barnen sprang iväg livrädda! Utan sina skor. Kusin S kissade på sig av rädsla och Lilla N sa att hela hon skakade. Det ska mycket till för att du ska skrämma ett barn så det kissar på sig.
På vägen in i det trygga hemmet kommer de på att de måste lägga tillbaka blomkvistarna i busken igen.  Så de springer tillbaka.
MEN FÖR HELVETE!!

Att skrämma barn på det sättet!? Jag blev så jäkla arg, så jag och Syster satte oss ute och väntade på att den förbannade fegisen skulle komma ut. Barnen placerades i busken med blommorna för att "locka" fram honom.
Men den fega mesen vågade sig inte ut igen.

Kusin S säger att hon inte vågar gå ut själv mer och Lilla N hade svårt att somna igår. Hon trodde att han skulle dyka upp i hennes rum. Inatt kom hon dessutom in till oss och ville sova där. Det har inte hänt på länge...
Jag blir så himla ledsen/arg/besviken på folk. Vad fasen har han för rätt att springa och skrämma barn?
Min Syster har betalt lika mycket pengar till föreningen som honom för att få nyttja gården... Och sen bara roffar han åt sig Kusin S underbara värld där hon leker och njuter som ett tryggt barn...

Ser jag honom eller det händer igen så polisanmäler jag den jävlen!
Barnmisshandel på hög nivå...
Man ska passa sig för en rasande mamma, vi är fan inte nådiga att ha att göra med...



Kommentarer
Postat av: Vobiscer

Polisanmäl inte. Gör tranan på honom. Eller ställ dig i trananposition i alla fall så att han känner sig hotad och inträngd.

2009-07-05 @ 18:16:16
URL: http://metrobloggen.se/blogvobiscum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0