Förträfflig njutning...

Idag har jag lagt två, nästan tre, dyrbara timmar på en och samma kaka.
Och det är inte vilken kaka som helst. Det är nämligen Kakornas kaka!
Såg den på BBC food en gång, och var bara tvungen att prova. Men inte kunde jag väl ana att det skulle ta sån tid med alla momenten. Ser ju ut att gå sååå mycket snabbare på tv...
Fast den är verkligen värd varenda minut!

Först en botten, gjord på smör, mjöl, socker och ett par skedar ägg.
Sen en nöt-kola-tosca-smet.
Och överst ett lager av en choklad smet som stelnar.

Sen är så himmelskt god, och dessutom fin att se på...
Blir till och med snygg när man har skurit upp den och man ser de olika lagren. Får visa en bild sen...

Den kommer avnjutas på fredag till Let´s dance finalen men Kompisarna R och J.
Endast det bästa är gott nog när favoritprogrammet är på tv.
Hoppas bara R och J uppskattar den med tanke på kärleken och tiden jag lagt ner... ;)
Om inte annat så kommer JAG njuta!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag njöt i fulla drag!!! Satan i gatan vad god.

2009-03-28 @ 09:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0