Kladdkaka & bugg...

Jag skäms faktiskt lite nu...
Har inte bloggat på länge, och även om jag inte har flera hundra besökare om dagen på min sida, så är det ändå flera runt omkring mig som har undrat varför jag inte uppdaterar...
So here we go...
Lilla N har fyllt 7 år och är därmed en skoltjej. Snart snart är dagistiden över, och helt plötsligt sker lämning och hämtning av 3 barn på ett och samma ställe. Underbart!
Dagarna bara rullar på och vart tiden tar vägen har jag inte en aning om...
I skolan är det fullt upp nu den sista terminen, och idag har mitt huvud varit fyllt av beteendeanalyser...
Jag har praktiskt taget gått runt och analyserat människor i min omgivning efter att det "fallet" vi jobbar med i skolan kändes färdigt. Har förmodligen delat ut en och annan felaktig analys i mitt huvud...

Jag är ju som många vet ett stort fan av Let´s dance, och ikväll kom min söta Klasskompis S hit.
Hon var nyfiken på hur en fredagkväll tillbringades i vårt hus.
Jag bakade kladdkaka, vispade grädde, kom på att S inte äter grädde, handlade glass och läsk.

När S kom blev hon överfallen av Lilla N som älskar nya människor som inte har tröttnat på hennes sociala behov.
Han kan konsten att nästan tala hål i huvudet på en, men det är också en fantastisk egenskap.
Hon kommer förmodligen bli politiker, någon högt uppsatt direktör, eller som hon själv ville; busschaufför.

S frågade om det verkligen var så att vi dansade när vi kollade på Let´s dance, och jo det gör vi.
Så ikväll i vårt kök har vi buggat, kastat varandra runt midjan, krockat lite med varandra och skrattat.
Stackars Kompis S, som var förkyld och kände sig kass, rockade loss i en dubbelbugg med Stora N och Lilla N.

Men hon verkade rätt nöjd när hon körde hem, så så illa kan det inte ha varit...
Lilla N somnade direkt efter att S hade kört... Helt plötsligt kunde hon slappna av lilla älskade sociala pratglada trolleri...






Kommentarer
Postat av: Sara

Lilla N är väluppfostrad, så heter de :) Hon somnar Efter "lek-tant" gått ler..och teaterapa som hon är borde scen va det ultimata, MEN.. en busschaufför ..en busschaufför egen önskan är guld! Tänkte på dina ord, det stämmer så rätt.. ert hus går inte värdera i pengar, det är Kärlek fullt ut. Jag kommer leva lääänge på allt gos era barn gav i går:) Och Du, du är en underbar Mor! Kram S

2009-03-14 @ 10:03:13
Postat av: Anki

Tack snälla snälla S!!

Du är välkommen när du vill, vi hade sååå mysigt vi med...

Och barnen kom i morse och sa att; ååå va roligt det var igår när S var här!

Vår dörr är alltid öppen... Kram!

2009-03-14 @ 11:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0