Tårtor, klänning och kalas...

Allvarligt! Detta blir en hysterisk helg.
Idag är Stora N och Lilla N bjudna på piratkalas hos Kusin S.
Imorgon fyller min mormor 75 år.
På söndag är först Stora N bjuden på kalas i Bjärnums badhus.
Efter det är Stora A bjuden på Laserdome kalas i Kristianstad och sist är Lilla N bjuden på kalas hos, tack och lov, grannen som bor tre hus bort.
Men hur ska man hinna hämta och lämna alla, när kalasen överlappar varandra med en halvtimme...?
Ordnar sig nog, men jag lääängtar till helgen är över!

Till kära mormors kalas ska jag göra tårtorna... :)
Hon önskar sig vanliga prinsess, men jag har varit tvungen att göra en massa rosor. Kan inte lämna ifrån mig tårtorna halvfärdiga... ;)
Kul att träffa alla kusiner, morbröder och mormors syskon. Vi är festprissar hela familjen.

Har dagen till ära införskaffat mig en klänning. En sån ni vet med fransar över hela, typ 30-tal. Mörkblå...
När jag står i provrummet och inspekterar om min lilla tunna bakdel (ni som vet hur jag ser ut, förstår att jag är ironisk)syns om jag böjer mig fram, som om jag ska sexa mig inför Maken, så säger Stora N:
- Mamma... I den klänningen  ser du ut som om du ska vara med i Let´s Dance. Kan vi inte låtsas som att du är det?
Känns som ett ypperligt betyg för min, kanske lite för korta, klänning! Den tar vi!

Ikväll är det som sagt Let´s Dance.
Maken ska jobba, så det blir jag och barnen som tittar och dansar.
Vågrätt läge i soffan, pyjamas, tända ljus och popcorn... Nån som blir sugen? Mmm... jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0