Kakval...

Idag bakar jag kakor till klassen... Kolasnitt & chokladbollar, mina special-chokladbollar... Ingen som gör som jag!

Och appropå kakor...
Vad gör man när man står inför ett val, där man som sagt både vill ha kakan och äta den?
I detta fall går det inte att säga att man tar den som är bäst, för här är båda bäst!
Den ena för själen och den andra som för dig som person...

Som att jämföra Budapestrulle med Prinsesstårta! Och ni hör ju själva hur omöjligt det är!!

Göra plus och minus lista? Funkar inte.
Ha båda kvar? Va, funkar ju inte heller! Vill ju "smaka" på båda...

Väljer man av kärlek eller väljer man det som utvecklar en...?
Ja ni ser, vilken sits jag sitter i...

Förslag emottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja tänk om man kunde blanda allt...

Fast då hade jag ju inte behövt välja... DÅ hade jag kunnat äta/smaka allt!

2009-05-04 @ 11:35:50
Postat av: Anki

Men i detta fallet funkar det inte att vara spontan... Brukar vara det, men för att få ut bästa möjliga "smakupplevelsen" av det så går det inte att vara spontan...

2009-05-04 @ 11:44:42
Postat av: Anki

Det roliga är att hade Allvert vetat vad inlägget EGENTLIGEN handlade om, hade han skrattat åt att han blandade in samliv och dylikt i detta... :)

2009-05-04 @ 12:29:21
Postat av: annika

Ojoj, här ska det tas stora beslut. Kan inte ge nåt bra råd när jag inte vet mer... men kan verkligen ett val vara bra för din själ och ett för dig som person... sitter inte dessa delar ihop?

2009-05-04 @ 17:25:15
Postat av: jenny

skriv vart val på en lapp och lägg i en hatt. Dra sen ett och det du får upp är det du ska "smaka" för det är som du säger själ och person sitter ihop så det som är bra för det ena är automatiskt bra för det andra. Hade kanske i och för sig underlättat att ge råd om man visste vad det handlade om men men... Kraaaaam!

2009-05-04 @ 18:53:28
Postat av: jen.

hade jag vetat vad det handlade om så?

men du är en de förnuftigaste å känslomässiga jag vet så jag tror du gör "rätt" hur som <3

2009-05-04 @ 19:17:16
URL: http://www.siestafestivalen.se
Postat av: Anki

Haha! Tack snälla ni som försöker, trots att det inte alls handlar om kakor... Ni är guld! :)

2009-05-04 @ 19:18:47
Postat av: Jessica

Jag struntade i chokladbollarna! Det blev lite annat istället! Ses i morgon!



Kram

2009-05-04 @ 22:50:27
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com
Postat av: Saga

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-07 @ 21:26:15
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0