Lycka...

Ojojoj vilken fantastisk dag jag hade igår!!

På morgonen åkte jag och fina kompis J till Ullared. Mitt favvoställe!
Var framme klockan 11 och lämnade stället klockan 15.58. De stängde 16...
Hade bekymmrat oss lite över att vi inte hade några bra cd:s att lyssna på, men stereon var bara på i ca 2 min när hon hämtade mig, sen stängdes den av. I Våxtorp fick vi stanna för att köpa vatten, traggade så mycket att halsen tog stryk.
Jag hade dock redan ont i halsen, och inte blev det bättre av att jag inte kunde hålla tyst...

Lagom med folk, bra fynd gjordes (bla en flaska kolsyrat vatten som jag återkommer till) och inte blev det speciellt dyrt heller.
Kände mig lite halvkass under hela dagen. Men skam den som ger sig i Ullared! Här kämpas till sista blodsdroppen!

Så styrde vi hemåt, och det goda mineralvattnet åkte fram. Smaksatt med jordgubb. Mumma!
Kompis J körde, och jag drack vatten. Så blev minsann hon också törstig och ska öppna sin dricka.
Den hade dock blivit skakad... upptäckte vi. Vilket slutar i att J sprutas ner fullkommligt. Fick tag i en scarfs att torka av sig med.
I Halmstad stannade vi till för att köpa mjukglass med kolasås. (Kolasåsen var slut i hela Halmstad, så det blev ingen.)
När vi hoppar ur bilen säger J att:
- Annica, jag är alldeles blöt i hela häcken.
- Ah, så illa kan det inte va.
säger jag och ber henne böja sig fram.
Möttes av detta...

 

Fy för den lede vad jag skrattade! Jag stod och flätade benen för att inte få samma fina fläck på mina byxor, och sa att detta måste jag ha på foto. Så där stod vi. Jag med kameran mot J:s häck, skrattande med alla Halmstads Mc Donalds besökare som publik.

Sen vidare hem...
Väl hemma var grillen på G, köttet marinerat och potatisklyftorna i ugnen. J:s make var på plats, Allra käraste syster med familj och min egen familj satt och väntade. Och barnen sprang runt och lekte. Bordet fylldes med alla tänkbara läckerheter.Förvandlades lite till ett slags knytkalas. Alla hade med sig något och man tog av det man ville.
Så gott det var!

Sen spelades ett par rundor kubb, ett par öl och nån drink slank ner och en massa Ipren...
Jag stod för Iprenen. Kände att jag var nog inte riktigt kry, så tjocka strumpor och en filt agerade finkläder.

När sen gästerna lämnade oss, kröp jag ner i sängen och frös som ett djur.
Låg där under täcket och kände att jag faktiskt nog hade lite feber...
Sen funderade jag på dagen som gott... och kände ren och skär lycka!

För att få vara omgiven med dem som man tycker om och älskar är LYCKA!
Dom finns ju där för att de förmodligen tycker om dig också...

Idag går jag på bio med flickorna och kollar på Hannah Montana - the movie.
Lycka? Ja för mina flickor. Och är dom lyckliga så är jag det med...

Kommentarer
Postat av: Nicke

Det är väl jag som tar flickorna på bio, så du får krypa ner i sängen och kolla på watchtvsitcoms.com

PÖSS

2009-05-03 @ 12:21:13
URL: http://chif3n.blogspot.com/
Postat av: Anki

Ja du, jag är supersnabb!

2009-05-04 @ 08:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0