Räkna till 3...

Men städning...!

Känner inte alls för att städa. Det verkar som att leksaker, kläder, prylar i alla dess former bara förökar sig!
Jag orkar inte!

Vill hellre åka och shoppa med flickorna, fika ute, gå i solen... Sånt som jag inte har möjlighet till idag.
Tror att jag är fast i hemmet idag. Husets fånge!

Barnen är hos kompisar, men kommer hem snart... De skulle turas om i varandras hem. En timme där och en timme här.
Men... Lilla N:s kompis... Vilket yrväder!! Man får hålla i tapeterna när han blåser förbi! Känns alltid bäst när de är hemma hos honom och leker. Det värsta är att det "smittar" av sig på Lilla N.
Hon kommer hem och kommenderar, fräser och far rundor. Är tacksam för studsmattan i trädgården de stunderna.

- N! Ut och hoppa en stund. Jag räknar hur länge/antalet hopp du kan!
Det bästa är att det funkar fortfarande. :)

Det funkar faktiskt fortfarande även med: -Jag räknar till 3! Ni vet, räkna sakta upp till tre, och sen får man ju faktiskt ha en konsekvens därefter. Ifall barnen verkligen låter en komma ända fram till 3...
Har nog varit himla konsekvent med efterföljderna, eftersom det funkar. Även på Stora A. (!)

Fast Lilla N:s kompis är nog allergisk/immun mot "räkna till 3"...
Det blir nog JAG som får andas djupt och stilla räkna till 10...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0