Spegling...

Igår hade vi spegling av varandra i skolan. Från 8.40-21.40...
Fy för ända in i asarum va trött jag va när jag kom hem... Dessutom hade flickorna feber, så jag fick vara hemma med dem idag. Tur i oturen...? Ja inte sjutton får man sova länge ändå, Stora A skulle till skolan, han var ju frisk.

Iallafall, gårdagen...
Jag fick höra att jag var omtänksam, bjuder på skratt, bra på att läsa folk, sociala-kontakter-knytande (?), trygg, bryr mig inte om ifall jag gör bort mig. Och att jag var en fantastisk mamma. En av klasskompisarna sa till och med att jag var hennes förebild för hur en mamma är... Och jag bölade...
Jag är gärna fin, snäll, glad och allt, men att få vara en bra mamma... det överväger ALLT!

Det jag borde tänka på... alla var eniga; jag ska sluta ursäkta mig!
Varför ursäktar jag mig om jag har ställt en fråga? Om jag kommenterar något, även om jag har rätt svar, ursäktar jag mig. Varför, som de sa, ska jag ursäkta mig för att jag existerar?!

Har nog inte trott att jag gjorde det så tydligt, men jag upptäckte att de känner mig nog jäkligt bra allihop! Efter två år tillsammans, där vi har skrattat, gråtit och bråkat, så känner man nog varann...
Kan inte gå runt och låtsas i 2 år... Blir jobbigt att komma ihåg vilken person man skulle vara och när man skulle va det...

I allfall så har jag konstaterat att Jag är förbannat bra!!

Nu ska jag fasen ta mig ta tag i saker som jag "inte vågat". Vad kan hända?!
Och jag tänker inte ursäkta mig för att jag tänker, tycker, känner annorlunda. Får räcka nu.
Jag tänker fråga, även om jag oroar mig för svaret, för ingen har dött av ett svar. 
Det enda som kan hända är att du får ett svar... Allra käraste syster har så mycket som jag är lite avis på.
Hon konstaterar, debatterar och ifrågasätter, och hon är jäkligt säker på sin sak när hon ger sig in i diskussionen.

Men jag tänker inte "bli" henne. Jag tänker fortsätta vara mig själv med mina egenskaper... utan ursäkterna!

Idag njuter jag av att vara just Anki... Har hört att det är en bra kvinna. ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast... saken är ju den att DU kommer aldrog vara Anki... det är ju jag.

2009-05-06 @ 18:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0